Almanya'da Altın Telaşı: Rezervler Geri Çağrılıyor!
Almanya, ekonomik belirsizliklerin artmasıyla birlikte ABD'de tuttuğu altın rezervlerini geri getirme çağrıları yapıyor. Trump dönemindeki endişeler ve jeopolitik gelişmeler, bu talebi daha da güçlendiriyor.
Almanya, dünyadaki en büyük ikinci altın rezervine sahip olmasına rağmen, bu rezervlerin önemli bir bölümünü Amerika Birleşik Devletleri'nde bulunduruyor. Özellikle Manhattan'daki Federal Rezerv'in derinliklerindeki kasalar, birçok ülkenin altın külçelerine ev sahipliği yapıyor.
Donald Trump'ın başkanlık döneminde, Alman altın rezervlerinin güvenliği konusundaki endişeler belirgin şekilde arttı. Hıristiyan Demokrat Birliği'ne bağlı sendikalar ve siyasetçiler, altınların Almanya'ya geri getirilmesi yönündeki taleplerini yükselttiler.
CSU Avrupa Parlamentosu Üyesi Markus Ferber, Reuters'a yaptığı açıklamada, "Trump'ın öngörülemez olduğunu ve yabancı altın rezervlerine yönelik yaratıcı yaklaşımlar geliştirebileceğini unutmamak gerekiyor. ABD artık eskisi kadar güvenilir bir ortak değil. Bundesbank'ın bu yeni jeopolitik duruma göre hareket etmesi şart," ifadelerini kullandı.
Avrupa Vergi Mükellefleri Derneği Başkanı Michael Jaeger ise Mart ayında başlattığı kampanya ile altının Almanya'ya iade edilmesini talep ediyor. Jaeger, ZDF'ye verdiği röportajda, "Talebimiz net: Altınımızı memleketimize geri getirin," dedi.
Bundesbank'ın yıllık raporuna göre, Almanya'nın 3 bin 352 ton altın rezervinin yaklaşık yarısı Frankfurt'ta, yüzde 37'si New York'taki Federal Rezerv bodrumlarında, geri kalan 405 tonu ise Londra Bankası'nda bulunuyor.
Alman altınının yurtdışında depolanmasının kökenleri, II. Dünya Savaşı sonrası dönemin ekonomik koşullarına dayanıyor. O dönemde Federal Almanya'nın altın rezervi bulunmuyordu ve ticaret fazlası oluşmaya başladığında, altın külçeleri Almanya'ya getirilmek yerine ABD'deki özel kasalarda tutulmaya başlandı.
Trump'ın Fed Başkanı Jerome Powell'a yönelik eleştirileri ve Fed'in bağımsızlığına dair artan soru işaretleri, altın rezervlerinin güvenliği konusundaki endişeleri daha da körükledi. Bazı çevreler, Trump'ın Fed'i kontrol altına alması durumunda Almanya'nın altınlarının da tehlikeye girebileceği görüşünü savunuyor.
Bundesbank sözcüsü ise New York Fed'in Almanya'nın altınları için hala önemli ve güvenilir bir depo olduğunu vurguluyor. Sözcü, "Altın rezervlerinin ağırlıklandırılmasında temel kriterler güvenlik ve pazarlanabilirliktir. Altın gerektiğinde satılabilir veya yabancı para birimine çevrilebilir," şeklinde konuştu.
Bundesbank Başkanı Joachim Nagel, Şubat ayında yaptığı açıklamada, "Bu tartışmayı yakından takip ediyorum ama beni endişelendirmiyor. New York Fed'deki meslektaşlarımıza tam güvenim var," dedi.
Fiziksel altın ticareti genellikle Londra'da gerçekleşiyor. Ancak Kasım 2020 ABD seçimleri sonrasında, yatırımcılar ithalat vergilerinden kaçınmak amacıyla altınlarını New York'taki COMEX depolarına taşıdı. Bu durum, fiyatların yükselmesine yol açtı.
Son dönemde ise bu eğilim tersine dönmeye başladı. CNBC'nin haberine göre, ABD'deki zengin yatırımcılar siyasi belirsizliklere karşı önlem almak amacıyla altınlarını başka ülkelere, özellikle de siyasi istikrar ve finansal merkez olarak görülen Singapur'a taşıyor.
İlginizi Çekebilecek Diğer Haberler
Dünya
Trump'tan Şok Talimat: Alcatraz Yeniden Açılıyor!
Ekonomi
Bakan Şimşek'ten Enflasyon Açıklaması: Yıl Sonunda 20'li Rakamları Göreceğiz
Ekonomi
Bodrum'da 1.2 Milyar TL'lik Süper Yat Denize İndirildi
Politika
Türkiye'den Endonezya'ya KAAN İhracatı: 48 Adet Savaş Uçağı Üretilecek
Uzay
FBI'ın Gizlediği Uzaylı Sırrı Ortaya Çıktı: ABD, Uzaylılarla Temas Kurdu!
Asayiş
Yorumlar (0)
Yorum Yap